Siis viime viikon - kuinkas muutenkaan .

Maanantaina ihmettelin, miksi Rena tunkee nenäänsä Rantin korvaan. Kurkistus korvaan kertoi vastauksen: oikeasta korvasta tunki ruskeaa mömmöa ja korvalehtikin oli punainen. Ranti on ollut kipulääkityksellä, joten olin melko varma, että korva oli jo mätää täysi, mutta kipulääkitys oli peittänyt korvakivunkin. Pyyhin pahimmat mömmöt pois ja varasin ajan eläinlääkärille.

Tiistaina eläinlääkärillä selvisi, että korva oli pahiten ärtynyt aivan korvakäytävän suulta. Itse korvakäytävä ei ollut lainkaan pahan näköinen. Eläinlääkäri epäili, että joku hyönteisen pistos olisi aiheuttanut ärtymisen. Eritenäytteessä ei ollut hiivaa, eikä edes mitään massiivista bakteerimäärää. Ranti sai Canofite-tippoja viikoksi ja oli tyytyväinen, ettei sen pää ollutkaan mätänemässä .

Alkuviikosta olin älynnyt myös kysyä DOGBASEn lisenssinumeroni perään, joka minun olisi pitänyt saada jo heinäkuussa. Selvisi, että olin laittanut lisenssihakemukseeni vanhan sähköpostiosoitteen . Eihän tämä nykyinen olekaan tainnut minulla olla vielä montaakaan vuotta... Pääasia kuitenkin on, että minulla viimein on DOGBASE käytössäni. Arvata saattaa, että sen parissa vierähti pari iltaa . Jos joku haluaa sukutaulu-, terveys- tai tulostietoja Saksan rekisterissä olevista airiksista, niin minulta voi kysellä.

Keskiviikkona kävimme Renan kanssa pitkästä aikaa agilitytreeneissä. Olin päättänyt, että Rena saa katsella muiden treenaamista koko tunnin - jos sen oma into siitä vähän nousisi. Olin mukana kaikissa rataantutustumisissa ja istuskelin toisella reunaa hallia kuin mihin olin Renan jättänyt ihmettelemään. Kun muut olivat saaneet kaikki treeninsä tehtyä, lähdin kyselemään Renalta, halusiko se tehdä jotain. Ja kyllähän se halusi . Tehtiin ihan simppeli radanpätkä, jota en ollut edes erityisesti suunnitellut ja katsos vaan: Rena karkasi selkäni takaa aalle! Eikä ollut ihan tyrkyllä oleva este! Eli se pentele on vaan kuriton ! Tuli siis jotain opittua tälläkin treenikerralla. En alkanut hiomaan, koska ideana oli pitää intoa yllä, mutta merkittiin muistiin!